Zachowaj zdrowie na długie lata


Istnieje kilka bardzo ważnych zasad, dzięki którym jesteśmy w stanie zachować dobre zdrowie na długie lata. Chcąc czuć się młodym i w pełni sił nie wolno dopuszczać do nadwagi lub otyłości, regularnie warto ważyć się na wadze łazienkowej, lub przy okazji podczas wizyty u lekarza. Otyłość i nadwaga prowadzą do wielu schorzeń, chorób układu krwionośnego, kostnego i cukrzycy.

Regularnie należy badać ciśnienie krwi, ciśnienie równe 140/90 uznaje się za zbyt wysokie. W sprzedaży jest wiele ciśnieniomierzy, dzięki którym w domowych warunkach można zbadać sobie samemu ciśnienie. Coraz częstsze są stacjonarne ciśnieniomierze rozmieszczane w aptekach lub przychodniach. Kolejną istotną kwestią jest aktywność fizyczna. Sport zbawiennie działa na zdrowie fizyczne oraz na samopoczucie, obniża ciśnienie krwi, rozładowuje stres, przy okazji można spalić kilka dodatkowych kalorii i pozbyć się nadwagi. Poprawia stan układu kostnego i podwyższa poziom zdrowego cholesterolu pl.wikipedia.org.

Nie wolno palić papierosów! To największa trucizna dla naszego ciała, prowadzi do miażdżycy, zawałów serca i udarów mózgu, nie wspominając o szeregu schorzeń układu oddechowego na raku płuc kończąc. Odżywiaj się racjonalnie, unikaj nadmiaru soli w pożywieniu, ogranicz spożywanie tłuszczów zwierzęcych na rzecz tłuszczów roślinnych, słodyczy, czerwonego mięsa. Unikaj słodzonych, gazowanych i często sztucznie barwionych napojów. Jedz dużo warzyw i owoców, dzięki czemu obniżysz poziom złego cholesterolu i zrzucisz trochę na wadze. Unikaj nadmiernego picia alkoholu. Pamiętajcie, że wystarczy zmienić kilka nawyków, a nasze zdrowie może zmienić się diametralnie.

Rate this post